Krant van Blankenberge | Toerisme
Blankenberge: 13/03/2017 Blankenberge wordt strijdtoneel voor finale Mijn Pop-uprestaurant Na weken van onduidelijkheid kwam vandaag het bericht dat de finale van Mijn Pop-uprestaurant dan toch in Blankenberge zal gespeeld worden. Zowel Medialaan als Blankenberge bevestigen dat de finalisten naar de badstad verhuizen voor hun ultieme strijd. Blankenberge wordt strijdtoneel voor finale Mijn Pop-uprestaurant

Nu een eerste pop-up de deuren heeft moeten sluiten, gaat de strijd om een plek in de finale onverminderd verder op een gloednieuwe locatie, namelijk aan de jachthaven van Blankenberge.

Dat Blankenberge met VTM als mediapartner gaat samenwerken noemt Philip Konings, schepen van toerisme en media, bijzonder positief: "De historische band die VTM en Blankenberge hebben via het muziekprogramma TOTZ is steeds blijven bestaan. Toen deze opportuniteit zich aandiende zagen beide partijen dan ook direct de grote voordelen van een hernieuwde samenwerking."

De opbouw van de Pop-uprestaurants is ondertussen reeds volop gestart. Ze bevinden zich op één van de meest unieke plekken aan de Belgische kust, letterlijk middenin de jachthaven van Blankenberge, met een subliem uitzicht op de havenmonding, de zee en de duinen.

"Een maand lang zullen de kandidaten zich op dé culinaire site bij uitstek, vlakbij het trendy restaurant Cabo en het wereldvermaarde restaurant De Oesterput, zich culinair kunnen etaleren. Wij op onze beurt laten de finalisten en de kijkers proeven van het nieuwe bruisende Blankenberge", aldus schepen Philip Konings.

Voor Blankenberge past dit event perfect in de marketingstrategie om de kuststad op de kaart te zetten als bruisende badstad met een kwalitatief toeristisch aanbod. "De media aandacht die nu reeds is gestart en zich verderzet tot halfweg de maand mei is een echte opsteker voor onze badstad", zegt schepen Philip Konings. "De uitzendingen alleen al tellen ongeveer een 600.000 kijkers en naarmate de finale dichterbij komt zal dit uiteraard nog toenemen. Tijdens de uitzendingen zullen er trouwens regelmatig beelden van Blankenberge worden getoond die onze stad in haar mooiste vorm in beeld zullen brengen. Los daarvan zullen de kandidaten ook vaak in de stad zelf hun opwachting maken, met uiteraard de nodige media aandacht van radio en cameraploegen als gevolg."

In ruil voor de media aandacht die Blankenberge krijgt zorgt onze stad voor de technische en de logistieke ondersteuning en voor een deel van de overnachtingen van de crew, de kandidaten en de jury. Men schat het totale kostenplaatje zal oplopen tot een 70.000 à 80.000 euro, wat uiteindelijk zeer goedkoop is voor de grote media aandacht die Blankenberge krijgt, klinkt het bij het stadsbestuur.

Er worden in totaal tien opnames van Mijn Pop-uprestaurant vanuit Blankenberge uitgezonden op VTM. Aan het eind van de rit, nadat de finalisten bekend zijn, vindt er als afsluiter nog een speciaal publieksevent plaats op deze site.

© www.krantvanblankenberge.be